עיצוב מטבח – מה עדיף, אי או דלפק

המטבח הוא החלל הכי חם בבית. הוא פעיל במהלך שעות רבות ביום ומשמש את כל בני הבית. חלום המטבח הישראלי מביא בחשבון את הסגנונות האופנתיים, את המפרט האיכותי ואת הצורך במשטחי עבודה רחבים. עיצוב מטבח יתאים לצורך האישי של המשפחה ובמאמר זה נבחן את שני האלמנטים, אי ודלפק, נראה מהם היתרונות והחסרונות של כל אחד ונעזור לכם לקבל את ההחלטה איזה פתרון הכי מתאים לבית שלכם.

ההבדלים בין אי לבין דלפק

רגע לפני שתוכלו לקבל את ההחלטה איך לעצב מטבח והאם לבחור באי או דלפק, כדאי שנכיר את כל אחת מהאפשרויות ונבין מהם היתרונות שהיא יכולה להביא לבית.

אי למטבח

האי הוא יחידה עצמאית אשר מנותקת משאר הארונות ואינה צמודה לקירות המטבח. האי יכול להיות מעוצב כמשטח שיש חלק והוא יכול להיות המקום בו יהיו הכיריים או הכיור. כמו כן, הארונות תחתיו יכולים לשמש כמקומות אחסון או להכיל בתוכם את המדיח או התנור.
האי יכול להשתלב בסוגים שונים של עיצובים ובהם: מטבחים כפריים בסגנון פרובנס, מודרניים, בסגנון הייטק ואחרים. הכלל בעת התכנון הוא להקפיד לנצל נכון את המרחב ולשמור על מרחב פתוח שנוח להסתובב בו. האי יהיה אלמנט אידיאלי עבור אנשים שאוהבים לבשל ואלו שרוצים מרחב פתוח ומעוצב בקפידה.

דלפק למטבח

דלפק שונה בעיצוב שלו במספר מובנים. הוא יהיה לרוב גבוה יותר מהאי וישמש כאזור ישיבה לאכילה קלילה. כמו כן, הוא יהיה מחובר לפחות בפאה אחת לקיר או לשאר הארונות. הוא נותן מענה מעולה אם אנחנו מתכננים מטבח כפרי קטן או כל מטבח קטן.

הדלפק עוזר לנצל את המרחב בצורה טובה ומוסיף מקומות אחסון שבמטבח הישראלי כמעט תמיד חסרים. הוא משמש כמקום אכילה, אבל הוא לא מחליף את שולחן האוכל לארוחות חגיגיות ולכן רוב המשפחות יקצו שטח אכילה נוסף.

הפתרון המתאים לבית שלכם

השאלה האם עיצוב מטבחים עם אי עדיף על פני עיצוב מטבחים עם דלפק יכולה לעלות אצלכם. למעשה לשאלה זו אין תשובה אחת נכונה. התשובה תהיה תמיד אישית כאשר יש להביא בחשבון מספר מרכיבים:

גודל המטבח

דלפק יתאים יותר למטבח קטן מאשר אי. הסיבה לכך היא שהאי לוקח מקום ועלול ליצור תחושה של דוחק וקושי לעבוד בתוך המטבח ולעבור ממנו אל שאר חלקי הבית. כמו כן, הדלפק יכול לתת פתרון של אזור אכילה בבתים קטנים בהם לא נרצה לפנות עוד מקום לשולחן אוכל.

1

אופי השימוש במטבח

עיצוב מטבח צריך להביא בחשבון את הנוחות האישית של בני הבית. אלו אשר אוהבים לבשל ולאפות ירצו משטחי עבודה רחבים לעומת אלו שמעוניינים להכין ארוחות קטנות. מטבחים מעוצבים עם אי יתאימו מאד לבתים גדולים של אנשים שרוצים לבלות במלאכת המטבח ולהרגיש שכל כניסה אליו היא בילוי.

2

הסגנון העיצובי

כל פתרון, אי או דלפק, יוצר סגנון עיצובי שונה. בעזרת שני האלמנטים ניתן לעצב מטבחים קלאסיים, כפריים, מודרניים ובסגנון הייטק, אך הבחירה באי או דלפק תשפיע על העיצוב של החלל. תוכנה לעיצוב המטבח תוכל לעזור לכם לראות כיצד המטבח ייראה עם כל אלמנט ולסייע בקבלת ההחלטה המתאימה עבורכם.

3

עיצוב מטבחים עם אי או דלפק

עיצוב מטבחים הוא תהליך חוויתי. הוא מאפשר לאסוף את כל החלומות, לתאר את הבית וליצור את האווירה שקשורה באחד המרכיבים המשמעותיים בחיים, האוכל. כבר בתחילת העיצוב כדאי לחשוב על הסגנון שאתם אוהבים, לדמיין כיצד תכינו את הקפה בבוקר והיכן תשבו לאכול את ארוחת הערב. המטבח הוא אחד החללים שישפיעו על האווירה בבית ולכן כדאי לבחון כל אפשרות עיצובית.

בעזרת המודולית – תוכנה לעיצוב מטבח של מודולר תוכלו לדמיין את המטבח העתידי שלכם. אתם יכולים למדוד את השטח הנוכחי, להתחיל לבחור ביחידות שיכנסו לתוכו וליצור את המבנה בעצמכם. לאחר מכן תוכלו לבחור את המפרט הסופי ולראות באופן ברור כיצד החלל שלכם יכול להיראות. כמובן, לאורך כל הדרך יעמוד לרשותכם צוות מקצועי הכולל מעצבים ומודדים של החברה והם יעברו אתכם על העיצוב לפני תחילת עבודת הייצור.